ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποβολής οικονομικής προσφοράς για πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή (Λαύριο)
Στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος, το σχολείο μας πραγματοποιεί 3ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στο Λαύριο και την Αθήνα. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 40 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί.
Μπορείτε να δείτε την προκήρυξη στη συνέχεια και να την κατεβάσετε ΕΔΩ.
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποβολής οικονομικής προσφοράς για πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή (Καστοριά – Πρέσπες)
Στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος, το σχολείο μας πραγματοποιεί 3ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην περιοχή των Πρεσπών και στην Καστοριά. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 30 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί.
Μπορείτε να δείτε την προκήρυξη στη συνέχεια και να την κατεβάσετε ΕΔΩ.
Η Παλαμαϊκή Σχολή (1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου) στα συσσίτια της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας
Την Πέμπτη 29/2/2024, οι μαθήτριες και οι μαθητές του τμήματος Γ2, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών με διδάσκουσα την κ. Ελπινίκη Ρόμπολα, επισκέφτηκαν τα συσσίτια της Ι.Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας για να συμμετάσχουν στην προετοιμασία και τη διανομή φαγητού.
Δεκάδες συνάνθρωποί μας προσέρχονται καθημερινά στον χώρο του συσσιτίου που λειτουργεί στην Ιερή Πόλη Μεσολογγίου με υπεύθυνο τον πατέρα Γεώργιο Μπίμπο και με πολλή εργασία των εθελοντριών κυριών.
Μετά τη θερμή υποδοχή από τον πάτερ και την πρεσβυτέρα κ. Μαρία, οι μαθήτριες και μαθητές σήκωσαν τα μανίκια και συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε όλες τις φάσεις της προετοιμασίας, συσκευασίας και διανομής του φαγητού. Ήταν μια πρωτόγνωρη και συνάμα εξαιρετική εμπειρία για όλες και όλους αφού δόθηκε η ευκαιρία να ζήσουν με τον πιο βιωματικό τρόπο την έννοια της προσφοράς, της αγάπης και της αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο.









Η Παλαμαϊκή Σχολή υποδέχτηκε την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία
Με γενική στόχευση την ενημέρωση των μαθητών και την κινητοποίησή τους για περιβαλλοντικά θέματα αλλά ειδικότερο την προστασία του αργυροπελεκάνου, η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, σε συνεργασία με τους Messolonghi by locals, οργάνωσε παρέμβαση στο 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου, στο πλαίσιο του προγράμματος Pelican Way of Life που υλοποιείται ώστε οι μαθήτριες και οι μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν να γνωρίσουν τις απειλές που αντιμετωπίζει το είδος σύμβολο των υγροτόπων, να εμβαθύνουν σε αυτές και να μπουν σε ρόλο προπομπού για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση άλλων.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, υλοποιείται σε λίγα σχολεία της χώρας και ολοκληρώνεται με τρεις δράσεις περιλαμβάνοντας συνδυασμό τύπων εκπαίδευσης τόσο στην αίθουσα όσο και στο πεδίο με βιωματικό τρόπο και χρήση την νέων τεχνολογικών μέσων.
Η πρώτη δράση, διάρκειας τριών διδακτικών ωρών, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου. Οι 33 μαθήτριες και οι μαθητές μέλη των περιβαλλοντικών ομάδων του σχολείου με υπεύθυνες τις καθηγήτριες κ. Γεωργία Παναγιωτοπούλου και κ. Τριανταφυλλιά Τσαρκάτογλου, γνώρισαν την Ορνιθολογική, τους Αργυροπελεκάνους και τις απειλές τους. Πραγματοποιήθηκαν δύο παρουσιάσεις, η μια από την ομάδα Messolongi by locals, τον κ. Αλέξανδρο Παναγιωτόπουλο και την γεωλόγο – περιβαλλοντολόγο κα Σισία Ρούσση, με θέμα «Γνωρίζουμε τον Υγρό – Τοπό μας» και η δεύτερη από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς της Ορνιθολογικής Εταιρίας κ. Λίλα Δερουγγέρη και Λίλια Μπαντίκου με θέμα «Αργυροπελεκάνοι, οι αρχαίοι κάτοικοι των Υγροτόπων». Ακολούθησε ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα των μαθητών για την ανάλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος και παρουσίαση των απόψεων στην ολομέλεια.
Θα ακολουθήσει δεύτερη δράση, διάρκειας μιας διδακτικής ώρας, κατά την οποία θα γίνει διαδικτυακή εξ αποστάσεως συνάντηση με την ομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης της Ορνιθολογικής ώστε να συζητηθεί το σενάριο για βίντεο που θα ετοιμάσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές, σχετικό με το περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχουν ήδη γνωρίσει μέσω της πρώτης δραστηριότητας. Τα παιδιά σε ομάδες θα ετοιμάσουν τα σενάρια τους, μέχρι την τρίτη δράση.
Η τρίτη και τελευταία δράση που θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο, προβλέπει επίσκεψη στο πεδίο, στην Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου, όπου οι μαθήτριες και μαθητές μας θα παρατηρήσουν με κιάλια και τηλεσκόπια τους αργυροπελεκάνους και θα καταγράψουν πλάνα για το βίντεό τους.
Η δράση θα ολοκληρωθεί με επεξεργασία των βίντεο και τελικά ανάρτησή τους στα social media της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας και στο προφίλ του Youth Club του προγράμματος Pelican Way of Life, όπου αναρτώνται δράσεις μαθητριών και μαθητών από σχολεία που κάνουν αντίστοιχες δράσεις στην Βουλγαρία και την Ρουμανία.
















Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων (ισχύει από 19/02/2024)
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από 19/02/2024 φαίνεται στη συνέχεια. Αν επιθυμείτε να αποθηκεύσετε το πρόγραμμα πατήστε ΕΔΩ
Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων (ισχύει από 12/02/2024)
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από 12/02/2024 φαίνεται στη συνέχεια. Αν επιθυμείτε να αποθηκεύσετε το πρόγραμμα πατήστε ΕΔΩ
Συμμετοχή του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου, σε δράσεις ΕRASMUS+
Την Τρίτη 30/1/24 έγινε διάχυση του προγράμματος ERASMUS+ KA122με τίτλο “Η εκπαίδευση με υπαίθριες δραστηριότητες συναντά την τεχνολογία στο δρόμο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προώθηση της παγκόσμιας ιθαγένειας” και κωδικό 2022-KA122-SCH-000071507. Πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου και παρακολούθησαν όλοι οι καθηγητές. Παρουσίασαν οι εκπαιδευτικοί: κα Παναγιωτοπούλου Γεωργία, κος Παπαβασιλείου Δημήτριος, κα Μαντά Καλλιόπη, κα Καρανικόλα Ελευθερία, κα Λαναρά Σοφία, κα Τσαρκάτογλου Τριανταφυλλιά και Λιάπη Σοφία μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος.






Την Τετάρτη 31/1/24 το απόγευμα η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Παναγιωτοπούλου Γεωργία παρακολούθησε στο Παπαστράτειο Μέγαρο στο Αγρίνιο, την εκδήλωση διάχυσης προγράμματος Erasmus+ με θέμα: “O Έρασμος ταξιδεύει στη ρομ-ΙΚΥ παιχνιδοχώρα” του 13ου Δημοτικού σχολείου Αγρινίου παρουσία και εκπροσώπων του ΙΚΥ.

Την Πέμπτη 1/2/24 το πρωί ο Διευθυντής του σχολείου κος Κατσαρός Κωνσταντίνος και η εκπαιδευτικός κα Παναγιωτοπούλου Γεωργία παρακολούθησαν και συμμετείχαν στην “Εκδήλωση Ενημέρωσης και Εργαστηρίων Erasmus+” που συνδιοργάνωσαν το ΙΚΥ και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ενόψει της Πρόσκλησης Υποβολής Προτάσεων Erasmus+ 2024.


Έλεγχοι επίδοσης μαθητών – Συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων
Αύριο Πέμπτη 1/2/2024 και από ώρα 11:00 πμ ως 1:30 μμ, θα γίνει η επίδοση από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των ελέγχων προόδου των μαθητών μας στους γονείς – κηδεμόνες τους. Τα μαθήματα θα διεξαχθούν κανονικά μέχρι και την 3η ώρα.
Τις ίδιες ώρες, οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στο γραφείο καθηγητών για ενημέρωση όσων γονέων επιθυμούν.
Την Παρασκευή 2/2/2024 και ώρα 12:00 θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Τα μαθήματα θα διεξαχθούν κανονικά μέχρι και την 4η ώρα.
Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων (ισχύει από Τρίτη 09/01/2024)
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από 09/01/2024 φαίνεται στη συνέχεια. Αν επιθυμείτε να αποθηκεύσετε το πρόγραμμα πατήστε ΕΔΩ
Διάκριση για μαθήτρια του σχολείου μας
Η μαθήτρια του σχολείου μας Πολονύφη Ειρήνη του Χαριλάου, διακρίθηκε στον διαγωνισμό “Θαλής” της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας και πέρασε στην επόμενη φάση που θα διεξαχθεί στα τέλη Ιανουαρίου.
Ευχόμαστε στη μαθήτριά μας καλή πρόοδο και πάντα να έχει επιτυχίες στη ζωή της!
Η Παλαμαϊκή Σχολή παρουσιάζει: Αυτό το αστέρι είναι για όλους μας!
Δείτε στη συνέχεια το βίντεο από την χριστουγεννιάτικη θεατρική σύνθεση που παρουσίασαν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας την Δευτέρα 18/12/2023 στην αίθουσα της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στο Μεσολόγγι.
Η Αγάπη, το πολυτιμότερο αγαθό στη ζωή μας, εμπνέει τους μαθητές και τις μαθήτριες που μας καλούν να φωτίσουμε με το αστέρι της τη ζωή μας και να κάνουμε τον κόσμο μας πιο όμορφο!
Η επιμέλεια της γιορτής ανήκει στην εκπαιδευτικό κ. Ακαλέστου Σταυρούλα.
Συμμετέχουν (αλφαβητικά)
Αδρασκέλα Εβελίνα
Βίλλιου Ζένια
Γερολυμάτος Μάριος
Γραβάνης Παναγιώτης
Δαρλαμήτσου Εβίτα
Καρδακά Ελένη
Κοντόβα Έλενα
Λάκκα Ασημίνα
Λαχανά Πανωραία
Λουκοπούλου Σοφία
Μάχα Ναταλία
Μπαλαμπάνη Ιόλη
Μπισδέκη Μαρία
Ντουσνίκου Χριστίνα
Ντρούκα Αγαθή
Παπακωστοπούλου Βάλια
Παπανικολάου Παναγιώτης
Περιστέρη Αναστασία
Πολονύφη Ειρήνη
Σπανού Μαρία
Στούμπου Λυδία
Τέλωνα Αικατερίνη
Τσιλιγκρού Γερασιμίνα
Το 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου “Παλαμαϊκή Σχολή” σε πρόγραμμα Erasmus+ KA122
Το 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου “Παλαμαϊκή Σχολή”, συμμετέχει σε πρόγραμμα ERASMUS+ KA122 – Σχολική Εκπαίδευση – Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων (Learning Mobility of Individuals), με τίτλο σχεδίου: “Η εκπαίδευση με υπαίθριες δραστηριότητες συναντά την τεχνολογία στο δρόμο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προώθηση της παγκόσμιας ιθαγένειας” και με κωδικό 2022-KA122-SCH-000071507. Πραγματοποιείται με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υποστηρίζεται από το ΙΚΥ, έχει διάρκεια 16 μηνών και ολοκληρώνεται τον Ιανουάριο του 2024.
Σε μια εποχή με πολλές φυσικές καταστροφές στον πλανήτη από την κλιματική αλλαγή και λόγω του ότι η περιοχή μας είναι από τους πιο σημαντικούς βιοτόπους της Ελλάδας, προστατευόμενη από διεθνείς περιβαλλοντικές συνθήκες, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε αυτό το πρόγραμμα.
Από 6-11 Αυγούστου 2023 πραγματοποιήθηκε κινητικότητα επτά (7) εκπαιδευτικών σε δύο ροές για παρακολούθηση δύο σεμιναρίων:
- “Climate change and sustainable development: How eco-friendly schools can shape a better future for global citizens – Take action, Go Green!”, στο οποίο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: κα Λαναρά Σοφία και κα Λιάπη Ελένη ΠΕ02 – φιλόλογοι, κα Καλλιόπη Μαντά και κα Καρανικόλα Ελευθερία ΠΕ03 – Μαθηματικών και η κα Τσαρκάτογλου Τριανταφυλλιά ΠΕ80 – Οικιακής Οικονομίας και
- “Integrating ICT and STEM education into outdoor learning activities”, στο οποίο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: κος Παπαβασιλείου Δημήτριος ΠΕ04.01 – Φυσικής και κα Παναγιωτοπούλου Γεωργία ΠΕ86 – Πληροφορικής. Τα σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν στην Κοπεγχάγη της Δανίας από τον εκπαιδευτικό οργανισμό “Motivated Learning for Everyone”.
Από 27 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε μια ροή με 3 κινητικότητες για παρακολούθηση του σεμιναρίου:
- “Interactive teaching for Sustainable Schools – Educational Games, Outdoor activities New Technology”, στο οποίο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Παναγιωτοπούλου Γεωργία, Λαναρά Σοφία και Τσαρκάτογλου Τριανταφυλλιά. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι της Γαλλίας από τον εκπαιδευτικό οργανισμό “Eruditus Language School”.
Σκοπός των σεμιναρίων ήταν η επίτευξη της επαγγελματικής εξέλιξης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, η ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και ευαισθησίας σε θέματα που αφορούν την αξία των οικοσυστημάτων και την βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και η ενημέρωση για δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος ενάντια στην κλιματική αλλαγή από φιλικά προς το περιβάλλον -αειφόρα- σχολεία.
Επίσης οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με τη χρήση διαδραστικών μεθόδων και εργαλείων WEB 2.0, STEM, εκπαιδευτικών παιχνιδιών και με διδακτικές τεχνικές για υπαίθριες δραστηριότητες με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την ενίσχυση της διδακτικής τους προσέγγισης, προσφέροντας πιο δυναμικές και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που θα ωφελήσουν άμεσα τους μαθητές.
Όλοι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν την χώρα, την πόλη και το σχολείο τους με σχετικές παρουσιάσεις και βίντεο στην ολομέλεια, είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με συναδέλφους τους άλλων χωρών, να μοιραστούν ιδέες και καλές πρακτικές, να συνεργαστούν, να δικτυωθούν και να επικοινωνήσουν χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα.
Εκτός των μαθημάτων η επιμόρφωση παρείχε και πρόγραμμα δραστηριοτήτων σε σημεία ενδιαφέροντος των περιοχών διεξαγωγής των σεμιναρίων ώστε να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες των δύο πρώτων ροών την Κοπεγχάγη και την Δανία και οι συμμετέχοντες της τρίτης ροής το Παρίσι και τη Γαλλία.
Τα προγράμματα Erasmus ανοίγουν δρόμους, αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για πολυπολιτισμική ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών, ενισχύουν την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης.
Η συντονίστρια (contact person)
Παναγιωτοπούλου Γεωργία
ΠΕ86 – Πληροφορικής











Φέτος, φωτίζουμε τις ζωές μας με το φως από το αστέρι της Αγάπης!
Με πολλές δράσεις, στο πνεύμα Αγάπης και προσφοράς των Χριστουγέννων, η εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα της Παλαμαϊκής Σχολής (1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου) αποχαιρέτισε το πρώτο μισό της φετινής σχολικής χρονιάς.
Την προηγούμενη εβδομάδα, οι μαθητές του σχολείου μας συνέβαλλαν ώστε να ψηλώσει ακόμη περισσότερο το «γαλόδεντρο» που ετοιμάζει κάθε χρόνο η ομάδα φιλαναγνωσίας του 2ου ΓΕΛ Μεσολογγίου. Φέτος συμμετείχαν ακόμη περισσότερα σχολεία σε μια δράση που συντονίζει η εκπαιδευτικός κ. Ελένη Πλακίδα. Η ποσότητα γάλατος που συγκεντρώθηκε θα παραδοθεί στο «Χαμόγελο του παιδιού».


Την περασμένη Δευτέρα σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, το σχολείο μας διοργάνωσε χοροεσπερίδα. Τα εδέσματα είχαν ετοιμαστεί με τη φροντίδα των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών του σχολείου που μαζί με τους μαθητές διασκέδασαν μέχρι αργά το βράδυ. Τα έσοδα από την εκδήλωση θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες των προγραμμάτων που υλοποιούνται φέτος στο σχολείο μας.











Την Πέμπτη το βράδυ, στην κατάμεστη κόσμου αίθουσα της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας, απολαύσαμε την Χριστουγεννιάτικη γιορτή που επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός κ. Σταυρούλα Ακαλέστου. Η έμπνευση για τη θεατρική σύνθεση που παρουσιάστηκε, δόθηκε από το πολυτιμότερο αγαθό, την Αγάπη. Οι μαθητές που συμμετείχαν, κάλεσαν τους θεατές να φωτίσουμε όλοι μαζί τη ζωή μας με το αστέρι της Αγάπης και να κάνουμε τον κόσμο μας πιο όμορφο!

















Τις τελευταίες ημέρες συγκεντρώθηκαν ποσότητες τροφίμων στο σχολείο μας από το περίσσευμα αγάπης των οικογενειών των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας. Κατά την παράδοσή τους στα συσσίτια της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας στο Μεσολόγγι, ο υπεύθυνος π. Γεώργιος Μπίμπος ευχαρίστησε την εκπαιδευτικό κ. Ελπινίκη Ρόμπολα για το συντονισμό της δράσης κι ευχήθηκε να μεγαλώνει κάθε χρόνο η προσφορά και η αγάπη προς όσους έχουν ανάγκη.



Την Παρασκευή το πρωί, ο χώρος της ιστορικής Παλαμαϊκής Σχολής γέμισε χαρούμενα πρόσωπα και φωνές καθώς, μετά το πέρας των μαθημάτων και των εργασιών της ημέρας, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να …τα ψάλλουν στους καθηγητές τους! Οι ευχές όλων συνόδεψαν τις τελευταίες μέρες του έτους! 

Ο Διευθυντής του Σχολείου μας, ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και οι μαθητές μας, ευχόμαστε Καλά κι ευλογημένα Χριστούγεννα σε όλες και όλους!
Το νέο έτος να φέρει χαρές υγεία, δημιουργία, προκοπή και πρόοδο!
Χρόνια πολλά!
Εορτασμός του Πολιούχου της Ιερής Πόλης Μεσολογγίου Αγίου Σπυρίδωνος
Μετά από πρόσκληση του Πρωτοπρεσβύτερου και Προέδρου του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Αγίου Σπυρίδωνος Μεσολογγίου π. Δημητρίου Κωνσταντίνου, το Σχολείο μας συμμετείχε με αντιπροσωπεία μαθητών στην λιτάνευση της Εικόνας του Πολιούχου της Ιερής Πόλης Μεσολογγίου κατά τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου στις 12/12/2023.





Οι φωτογραφίες προέρχονται από λήψεις του κ. Νίκου Παπαλέξη και από δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο.
Δείτε επίσης φωτογραφίες και βίντεο από δημοσιεύσεις στις ενημερωτικές σελίδες της περιοχής μας, Αιχμή και Onairnews.
Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων (ισχύει από Δευτέρα 11/12/2023)
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από 11/12/2023 φαίνεται στη συνέχεια. Αν επιθυμείτε να αποθηκεύσετε το πρόγραμμα πατήστε ΕΔΩ.
Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων
Αξιοποιώντας την ευκαιρία που δίνουν τα προγράμματα επισκέψεων σχολείων που υλοποιεί η Βουλή των Ελλήνων, ο σύλλογος διδασκόντων της Παλαμαϊκής Σχολής (1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου) οργάνωσε επίσκεψη στο ελληνικό Κοινοβούλιο την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023.
Την αποστολή μας, που απαρτίζονταν από μαθήτριες και μαθητές της τρίτης γυμνασίου, υποδέχτηκε αντιπροσωπεία υπεύθυνων για την υλοποίηση των προγραμμάτων της Βουλής στους οποίους ο διευθυντής του σχολείου κ. Κωνσταντίνος Κατσαρός παρέδωσε αντίγραφο της Εικόνας της Εξόδου τονίζοντας ότι το σχολείο μας έχει αναλάβει το ρόλο ενός από τους πολλούς πρεσβευτές που πρέπει να έχει η Ιερή Πόλη μας στην πορεία προς τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Έξοδο της Φρουράς της.
Ακολούθησε ξενάγηση κατά την οποία παρουσιάστηκε η ιστορία του επιβλητικού κτιριακού συγκροτήματος της Βουλής, το οποίο χτίστηκε για να φιλοξενήσει την κατοικία του Βασιλιά Όθωνα. Τότε βρισκόταν στα περίχωρα της πόλης των Αθηνών που εκτείνονταν μέχρι και τους πρόποδες του λόφου της Ακρόπολης. Επί πρωθυπουργίας του Ελ. Βενιζέλου, άλλαξε χρήση, ανακαινίστηκε πλήρως και αναμορφώθηκε ριζικά το εσωτερικό του. Διατηρήθηκε αναλλοίωτο μόνο το εξωτερικό κέλυφος καθώς και μια αίθουσα στον πρώτο όροφο, στην οποία φιλοξενείται σήμερα η μόνιμη έκθεση της Βουλής και αποτελεί τον παλιότερο σωζόμενο χώρο του παλατιού του Όθωνα. Στις τοιχογραφίες της αίθουσας, απεικονίζονται στιγμιότυπα από την Επανάσταση και την Απελευθέρωση των Ελλήνων από τον Οθωμανικό ζυγό, μεταξύ των οποίων και παράσταση Κόρης που κάθεται στενοχωρημένη στα ερείπια της πόλης του Μεσολογγίου που έχει πέσει στα χέρια των Οθωμανών.
Ο χώρος της μεγάλης εσωτερικής αυλής διαμορφώθηκε από τότε στην αίθουσα που φιλοξενεί τις συνεδριάσεις της Βουλής. Είχαμε την ευκαιρία να εισέλθουμε σε αυτήν και να γνωρίσουμε πως γίνεται ο κοινοβουλευτικός έλεγχος και οι ψηφοφορίες επί των νομοσχεδίων που εισάγονται στην ολομέλεια. Ξεναγός μας αυτή τη φορά ήταν ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Θανάσης Παπαθανάσης ο οποίος μας υποσχέθηκε ότι όχι μόνο θα σταθεί αρωγός των προσπαθειών μας για τη μόνιμη επίλυση του κτιριακού προβλήματος που είναι μείζον ζήτημα για το σχολείο μας, αλλά θα προωθήσει και αιτήματα για παροχή εξοπλισμού.
Εντυπωσιασμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί απόλαυσαν αυτό το σύντομο αλλά πολύ περιεκτικό ταξίδι στην νεότερη πολιτική και όχι μόνο ιστορία της πατρίδας μας. Δεν έχασαν φυσικά την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις προς τους υπεύθυνους αλλά και να φωτογραφηθούν στο χώρο.
Η αποστολή επέστρεψε στο Μεσολόγγι έχοντας βιώσει μια ακόμη μεγάλη εμπειρία ζωής.













Ο εορτασμός της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου στο σχολείο μας
Το σχολείο μας τίμησε τη μνήμη της εξέγερσης του Πολυτεχνείου με τη δημιουργία ταινίας που προβλήθηκε την Παρασκευή 17/11/2023 στο αμφιθέατρο της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας στο Μεσολόγγι.

Η κατάμεστη αίθουσα από μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου, έζησε τα γεγονότα από το τέλος του 2ου Παγκόσμιου Πολέμου και μετά, όλα όσα συνέβαλαν στην άνοδο της Χούντας αλλά και στην εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, τα γεγονότα που ακολούθησαν, την πτώση της Χούντας και την επάνοδο της Δημοκρατίας.
Οι μαθήτριες και μαθητές που συμμετείχαν αφηγήθηκαν με τον καλύτερο τρόπο τα γεγονότα.

Αφήγηση (αλφαβητικά):
Δαρλαμήτσου Εβίτα, Δημητριάδου Ευτυχία, Δημητριάδου Μαρία, Καλτσούλα Χρύσα, Καπνίσης Δημήτρης, Μανιώτης Γιώργος, Μπαγιώργα Χαρά, Μπούρου Πηνελόπη, Πολονύφη Ειρήνη, Σπανού Μαρία, Φαρμάκη Φράια
Έρευνα – Κείμενα – Ψηφιακή επεξεργασία:
Κατσαρός Κωνσταντίνος
Χρησιμοποιήθηκε φωτογραφικό και ηχητικό υλικό από:
Εθνικό οπτικοακουστικό αρχείο (Επίκαιρα), Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας (πρωτοσέλιδα), Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων (πρωτοσέλιδα)
και βίντεο από:
17 Νοέμβρη, μια ακόμη στοιχειωμένη ημέρα, Επίκαιρα, Η δίκη της Χούντας (Θ. Θεοδοσόπουλος), Το χρονικό της Δικτατορίας 1967 – 1974 (Π. Βούλγαρης),
Η μηχανή του χρόνου, Φιλμ Ολλανδικής τηλεόρασης (σκηνοθεσία Albert Coerant, ρεπορτάζ Charles Schwietert, κάμερα Henri Sewner)
Παρακολουθήσετε την ταινία, διάρκειας 30 λεπτών:
Αμέσως μετά την προβολή της ταινίας, συμμετείχαμε στην κατάθεση στεφάνων στον Κήπο των Ηρώων.
Ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων (ισχύει από Δευτέρα 6/11/2023)
Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από 6/11/2023 φαίνεται στη συνέχεια. Αν επιθυμείτε να αποθηκεύσετε το πρόγραμμα πατήστε ΕΔΩ
Η συμμετοχή του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου (Παλαμαϊκή Σχολή) στις εορταστικές εκδηλώσεις τιμής για την 28η Οκτωβρίου
Δείτε στη συνέχεια βίντεο από την μαθητική παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου στο Μεσολόγγι, όπως καταγράφηκε από τα ΜΜΕ της περιοχής μας..
Βίντεο από την ΑΙΧΜΗ (το σχολείο μας στο 10:35”)
Βίντεο από το OnairNews (το σχολείο μας στο 06:30”)
Φωτορεπορτάζ από την κατάθεση στεφάνων της Παρασκευής 27/10/2023 από την ΑΙΧΜΗ ΕΔΩ
Φωτορεπορτάζ της παρέλασης το Σάββατο 28/10/2023
από το OnairNews ΕΔΩ
από το MessolonghiNews ΕΔΩ
Το 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου (Παλαμαϊκή Σχολή) βίωσε την σύγχρονη ιστορία μας
Στο πλαίσιο εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου 1940, το 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου (Παλαμαϊκή Σχολή) προτίμησε τη βιωματική προσέγγιση του σημαντικού αυτού γεγονότος της νεότερης ιστορίας μας.
Την Πέμπτη 26/10/2023 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη – προσκύνημα για το σύνολο των μαθητών του σχολείου μας στο Καλπάκι Ιωαννίνων, την περιοχή που πραγματοποιήθηκε και αποκρούστηκε με επιτυχία η ιταλική εισβολή το 1940.
Ο ιδιαίτερα καλός καιρός μας επέτρεψε να ανεβούμε το λόφο με τα 180 σκαλοπάτια και να φτάσουμε στην κορυφή του, εκεί όπου δεσπόζει το επιβλητικό μπρούτζινο άγαλμα του «Έλληνα Μαχητή», το οποίο φιλοτεχνήθηκε το 1966 από τον αείμνηστο γλύπτη και καθηγητή του Πολυτεχνείου Λάζαρο Λαμέρα και αποτελεί το Μνημείο των πεσόντων στη Μάχη του Καλπακίου.
Εκεί σε μια συγκινητική στιγμή, έγινε κατάθεση στεφάνου από τους μαθητές του σχολείου μας και η σεμνή τελετή έκλεισε με τον εθνικό μας Ύμνο.
Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο στρατιωτικό Μουσείο Καλπακίου που είναι αφιερωμένο στις δύο πρώτες εβδομάδες του ελληνοϊταλικού πολέμου. Αν και είναι ένα μικρό μουσείο, τα εκθέματά του προκαλούν ρίγη συγκίνησης και ψυχικής ανάτασης σε κάθε επισκέπτη. Εκεί υπάρχουν ενδυμασίες και προσωπικά αντικείμενα ηρώων αξιωματικών και στρατιωτών, ελληνικά και ιταλικά όπλα, μετάλλια, πλούσιο φωτογραφικό υλικό και όλα εκείνα τα αντικείμενα που αποδεικνύουν ότι στο Καλπάκι γράφτηκε μια λαμπερή σελίδα της ελληνικής ιστορίας. Ακολούθησε η προβολή ιστορικού ντοκιμαντέρ με ταυτόχρονη αναπαράσταση των επιχειρήσεων στο Καλπάκι, σε τρισδιάστατη μακέτα – χάρτη της περιοχής.
Στο προαύλιο χώρο του μουσείου, είδαμε βαρέα όπλα του πυροβολικού που χρησιμοποιήθηκαν στη διάρκεια των επιχειρήσεων και εκτίθενται.
Ως ανάμνηση της επίσκεψης, ο Διευθυντής του σχολείου μας κ. Κατσαρός Κωνσταντίνος παρέδωσε στο στρατιωτικό προσωπικό της τοπικής μονάδας που επιμελήθηκε της ξενάγησής μας αφίσες με την Ιερή Εικόνα της Εξόδου ευχαριστώντας τους θερμά.
Το συγκινητικό προσκύνημα στην περιοχή της Ηπείρου έκλεισε με επίσκεψη στα Γιάννενα.
Επιστρέψαμε αργά το απόγευμα, γεμάτοι συγκίνηση και υπερηφάνεια από ένα τόπο που γράφτηκε ιστορία και συνεχίζει να συγκινεί μέχρι και σήμερα.
Δείτε στη συνέχεια φωτογραφικό υλικό από την εκπαιδευτική μας επίσκεψη.






















